کتاب قصه ما به سر رسید-نوشته محمد علی جمال زاده

توضیحات

دانلود رایگان کتاب قصه ما به سر رسید

کتاب قصه ما به سر رسید

نویسنده: محمد علی جمالزاده

حجم: ۶.۳۹ مگابایت

تعداد صفحات: ۲۱۳ صفحه

فرمت: PDF

 

توضیحات:

کتاب قصه ما به سر رسید مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه «محمد علی جمال زاده» و چند ترجمه از او که با این عناوین به چاپ رسیده است. شیران روبه مزاج، خاک حاصل‌خیز، ماجرای دهشتناک قلعه، صیغه و عقدی، بارگاه شاهانه و ترجمه‌هایی از زبان های دیگر.
در هر یک از داستان‌های این مجموعه، نویسنده تصویری هجوآمیز از شیوه تفکر و زندگی گروه‌های مختلف سنتی عرضه می‌کند. مصیبت شعر دیمی، ملای شاعر، خیاط شاعر و حامی شاعر نمونه‌ای از داستان‌های این مجموعه هستند که با نگاهی به تفکر و زندگی جامعه سنتی ایران به رشته تحریر در آمده‌اند. در انتهای کتاب زندگی، احوال و آثار محمد علی جمال زاده به قلم ایرج افشار نیز فهرست اهم مقالات جمال زاده در زمینه تحقیقات ایرانی و چند نوشته کوتاه دیگر به چاپ رسیده است.

درباره نویسنده

سید محمدعلی موسوی جمال‌زاده (۲۳ دی ۱۲۷۰ در اصفهان ۱۷ آبان ۱۳۷۶ در ژنو) نویسنده و مترجم معاصرایرانی است. او را پدر داستان کوتاه زبان فارسی و آغازگر سبک واقع‌گرایی در ادبیات فارسی می‌دانند.او نخستین مجموعهٔ داستان‌های کوتاه ایرانی را با عنوان یکی بود و یکی نبود در سال ۱۳۰۰ خورشیدی در برلین منتشر ساخت.داستان‌های وی انتقادی (از وضع زمانه)، ساده، طنزآمیز و آکنده از ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات عامیانه است.وی در سال ۱۳۷۶ در ۱۰۵ سالگی در یک آسایشگاه سالمندان در ژنو، سوئیس درگذشت.

محمدعلی جمال‌زاده را همراه با صادق هدایت و بزرگ علوی سه بنیانگذار اصلی ادبیات داستانی معاصر فارسی می‌دانند. داستان کوتاه «فارسی شکر است» را که در کتاب یکی بود یکی نبود او چاپ شده‌است، عموماً به عنوان نخستین داستان کوتاه فارسی به شیوهٔ غربی می‌شمارند. این داستان پس از هزار سال از نثرنویسی فارسی نقطه عطفی برای آن به شمار می‌رفت. به علاوه، مقدمهٔ جمال‌زاده بر کتابیکی بود یکی نبود سند ادبی مهم و در واقع بیانیه نثر معاصر فارسی است. در این مقدمه جمال‌زاده مؤاکداً بیان می‌کند که کاربرد ادبیات مدرن نخست بازتاب فرهنگ عامه و سپس انعکاس مسائل و واقعیت‌های اجتماعی است.

 

فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ در چیمن بوکز:

  1. داستان دو شهر نوشته چالز دیکنز
  2. ارباب حلقه ها نوشته جی.آر.آر تالکین
  3. هابیت نوشته جی.آر.آر تالکین
  4. شازده کوچولو نوشته آنتوان دو سنت اگزوپری
  5. رؤیای تالار سرخ نوشته کائو ژوکین
  6. ده بچه زنگی نوشته آگاتا کریستی

سایر عناوین را در اینجا مشاهده فرمایید

فایلهای ویژه ما را نیز فراموش نکنید: ورود به بخش فایلهای کتب ویژه سایت

پس از نوشتن نظرتان در مورد این فایل، به طور خودکار کد تخفیف ۱۰ درصدی به شما ایمیل خواهد شد