انتری که لوطیش مرده بود-نوشته صادق چوبک

توضیحات

دانلود رایگان کتاب انتری که لوطیش گم شده بود 

انتری که لوطیش گم شده بود 

نویسنده: صادق چوبک

حجم: ۱۹۳ کیلوبایت

فرمت: PDF

توضیحات:

انتری که لوطیش گم شده بود : کوبیدن میخ طویله ی زنجیرش به زمین برای او عادی شده بود. همیشه دیده بود وقتی که لوطی آن را تو زمین فرو می کرد او دیگر همان جا اسیر می شد و همان جا وصله ی زمین می شد. عادت و ترس او را سر جایش میخ کوب می کرد. گاه احساس می کرد که میخ طویله اش شل است و تو خاک لق لق می زند. اما کوششی برای رهایی خودش نمی کرد. اما حالا یک جور دیگر بود. حالا می خواست هرطوری شده آن را بکند.

درباره نویسنده:

صادق چوبک زاده تیرماه ۱۲۹۵ در بوشهر نویسنده ایرانی است. وی به همراه صادق هدایت از پیشگامان داستان نویسی مدرن ایران است. از آثار مشهور وی مجموعه داستان انتری که لوطی اش مرده بود و رمانهای سنگ صبور و تنگسیر نام برد. اکثر داستان‌های وی حکایت تیره روزی مردمی است که اسیر خرافه و مذهب و نادانی خویش هستند. چوبک با توجه به خشونت رفتاری ای که در طبقات فرودست دیده می شد سراغ شخصیت ها و ماجراهایی رفت که هرکدام بخشی از این رفتار را بازتاب می دادند و به شدّت ره به تاریکی میبردند.
او یک رئالیست تمام عیار بود که با منعکس کردن چرک ها و و زخم های طبقه رها شده فرودست نه در جستجوی درمان آنها بود و نه تلاش داشت پیشوای فکری نسلی شود که تاب این همه زشتی را نداشت. به همین دلیل چهره کریه و ناخوشایندی که از انسان بی چیز، گرسنه و فاقد رویا ارائه می دهد، نه تنها مبنای آرمان گرایانه ندارد بلکه نوعی رابطه دیالکتیکی است بین جنبه های مختلف خشونت. او در اکثر داستانهای کوتاهش و رمان سنگ صبور رکود و جمود زیستی ای را به تصویر کشید که اجازه خلق باورهای بزرگ و فکرهای مترقی را نمی دهد.

صادق چوبک

چوبک به زبان انگلیسی مسلط بود و دستی نیز در ترجمه داشت.وی قصه معروف «پینوکیو» را با نام «آدمک چوبی» به فارسی برگرداند. شعر «غُراب» اثر «ادگار آلن پو» نیز به همت وی ترجمه شد. آخرین اثر منتشره اش هم ترجمه حکایت هندی عاشقانه‌ای به نام «مهپاره» بود که در زمستان ۱۳۷۰ منتشر گردید. چوبک از اولین کوتاه نویسان قصه فارسی است و پس از محمد علی جمالزاده و صادق هدایت، می‌توان از او به عنوان یکی از پیشروان قصه نویسی جدید ایران نام برد.
وی در تاریخ ۱۳/۰۴/۱۳۷۷دار فانی را وداع گفت.جسدش طبق وصیتش سوزانده شد و خاکستر آن به بادهای اقیانوس سپرده شد.

فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ در چیمن بوکز:

  1. داستان دو شهر نوشته چالز دیکنز
  2. ارباب حلقه ها نوشته جی.آر.آر تالکین
  3. هابیت نوشته جی.آر.آر تالکین
  4. شازده کوچولو نوشته آنتوان دو سنت اگزوپری
  5. رؤیای تالار سرخ نوشته کائو ژوکین
  6. ده بچه زنگی نوشته آگاتا کریستی

سایر عناوین را در اینجا مشاهده فرمایید

فایلهای ویژه ما را نیز فراموش نکنید: ورود به بخش فایلهای کتب ویژه سایت

پس از نوشتن نظرتان در مورد این فایل، به طور خودکار کد تخفیف ۱۰ درصدی به شما ایمیل خواهد شد