کتاب شاهزاده خانم-نوشته جین ساسون

توضیحات

دانلود رایگان کتاب شاهزاده خانم (داستانی واقعی از زندگی در پشت پرده های بسته عربستان سعودی)

کتاب شاهزاده خانم

نویسنده:جین ساسون  

ترجمه: منیژه شیخ جوادی (بهزاد)

حجم: ۳.۰۴ مگابایت

فرمت: PDF

توضیحات:

 

کتاب شاهزاده خانم نوشته جین ساسون اخیراً به عنوان یکی از بهترین پانصد کتابی که از سال ۱۳۰۰ میلادی توسط زنان به نگارش درآمده اند، شناخته شده است. “شاهزاده خانم” کتابی است مسحور کننده و دلخراش که با عنوان پرفروشِ مجله نیویورک تایمز، جنبش های طرفداران حقوق بشر را در سراسر جهان به فعالیت واداشته است. بیش از چهار میلیون نسخه از این کتاب در سراسر جهان به فروش رفته است و زنان را از هر گروه سنی و هر ملیتی، تحت تاثیر عمیق قرار داده است. بسیاری از استادان دانشگاه، خواندن اجباری این کتاب را در کلاس های ادبیات توصیه کرده اند.

جین ساسون بیش از ۱۲ سال در عربستان سعودی اقامت گزیده و از نزدیک شاهد زندگی نکبت بار زنان این کشور بوده است. او در “شاهزاده خانم” به طور شفاف محدودیت هایی را که بر زنان سعودی اعمال می گردد، ترسیم می کند. نویسنده با نقل قصه سلطانه (نامی مستعار برای پنهان داشتن هویت یک شاهزاده خانم متجدد دربار عربستان سعودی)، عدم تعادل جامعه ای را که در آن مردها تمامی قدرت را به دست گرفته اند، عیان می سازد.

کتاب شاهزاده خانم

نام واقعی “سلطانه” ذکر نشده است، زیرا که زندگی اش به دلیل برملا ساختن اسرار پنهانی دربار سلطنتی عربستان در معرض خطر قرار می گیرد. جین ساسون و شاهزاده خانم سلطانه در کنار یکدیگر پرده ی سیاهی را که بر زندگی زنان ثروتمند عربستان کشیده شده است، کنار می زنند و زشتی های این اجتماع نامتعادل را عیان می سازند که در آن دخترکان ۱۳ ساله به همسری مردانی با پنج برابر سن و سال خود در می آیند و زنان به دلیل کمترین خطای ممکن سنگسار می شوند و هیچ زنی بدون اجازه ی همسرش قادر به مسافرت نیست و مردهایش نقش خدایان را بازی می کنند.

کتاب شاهزاده خانم نمایش زندگی زنی با روحی آزاد و شهامتی گسترده است. شما هرگز داستانی چون داستان زندگی سلطانه را نخوانده اید و هرگز این قصه ی دردناک و قصه ی خواهران مسلمان او را فراموش نخواهید کرد. متاسفانه رویدادهایی که در این کتاب نقل می شوند، حوادثی استثنایی و بی سابقه نیستند. بلکه در جامعه ای که زن در آن ابزار ارضای شهوت جنسی مرد و تولیدکننده فرزند پسر و نه چیز دیگری شناخته شده است، مسائل مورد اشاره بسیار عادی و متعارف تلقی می شوند.

 

خلاصه داستان

کتاب شاهزاده خانم

زمان: ۱۹۹۱ میلادی

مکان: عربستان

سلطانه، شاهزاده خانمی عرب که غرق در ثروت و جواهر و زندگی شاهانه است؛ اما در واقع در قفس بردگی و اسارت به سر می‌برد. او آزادی ندارد. نمی‌تواند اظهار نظر کند. تنها ارزش او بابت پس زاییدنش است. در پشت عباسی سیاه و برقع پنهان شده است. او زندانی است و پدر، شوهر و پسرش زندانبانان او. سلطانه ماجرای زندگی و دوران کودکی پر آشوب و ازدواج اجباری خود را برای شما تعریف می‌کند. حجابها را کنار می‌زند و تاریخ ظلم و ستم و نقض حقوق بشر را در مورد زنان کشورش در معرض تماشا می‌گذارد …

 

فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ در چیمن بوکز:

  1. داستان دو شهر نوشته چالز دیکنز
  2. ارباب حلقه ها نوشته جی.آر.آر تالکین
  3. هابیت نوشته جی.آر.آر تالکین
  4. شازده کوچولو نوشته آنتوان دو سنت اگزوپری
  5. رؤیای تالار سرخ نوشته کائو ژوکین
  6. ده بچه زنگی نوشته آگاتا کریستی

سایر عناوین را در اینجا مشاهده فرمایید

 

فایلهای ویژه ما را نیز فراموش نکنید: ورود به بخش فایلهای کتب ویژه سایت

 

پس از نوشتن نظرتان در مورد این فایل، به طور خودکار کد تخفیف ۱۰ درصدی به شما ایمیل خواهد شد

بسته آموزشی پژوهشی علوم غریبه و متافیزیک